Saturday, October 9, 2010

Swan Sea II

This afternoon we went for an excursion to Truc Bac Lake. It is basically around the corner, but as Hanoi is in the middle of its thousand years celebrations, going anywhere outside Tay Ho means preparing as for an expedition. It was a perfect autumn afternoon and finally we tried the Swan Pedal Boats. Together with a few others.

Hej mamma!
.
Then, we then had dinner at a small Indian restaurant, overlooking the lake. Tomorrow I am off for a week of work in Jakarta. Very exciting.

1 comment:

  1. Hej Anna,

    Jag måste ge mig tillkänna som en trogen läsare av din blogg. Både jag och min fru tycker det är väldigt roligt att läsa om ditt och din familjs liv i Hanoi.

    Vi hittade din blogg när vi för ungefär ett år sedan satt och planerade en resa till Hanoi. Därefter kom en graviditet mellan våra planer och vi lade dem på is. Nu ska min fru föda när som helst och vi har igen börjat fundera på att göra resan någon gång nästa vår. Har du några tips på resmål i Vietnam med en ca 6 månader gammal bebis? Har du några andra tips på vad som är bra att tänka på när man åker till Vietnam? Vi skulle gärna vilja se Hanoi eftersom min frus mamma är därifrån och flydde till Sverige under kriget.

    Ha det bra och tack så mycket för en väldigt trevlig blogg!

    Om du har tid och lust får du gärna maila till eksn82@hotmail.com

    MVH
    Martin

    ReplyDelete